به طور کلی جراحی بینی ، نوعی عمل جراحی است که منجر به تغییر فرم و سایز بینی شده و در برخی موارد با هدف بهبود عملکرد تنفسی و گاها با هر دو هدف انجام می پذیرد. دکتر منصور حاجی بیگی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و از بهترین متخصصان جراح بینی در زاهدان ، در مقاله پیش رو توضیحاتی در ارتباط با اهمیت انتخاب جراح بینی و روش های جراحی بینی ارائه نموده اند.

 

جراح بینی در زاهدان

جراح بینی ، برای ایجاد یک بینی زیبا و ایده آل بینی بیمار را از لحاظ جنس و نوع پوست به خوبی ارزیابی کرده و با توجه به دیگر ویژگی های صورت ؛ اقدام به اصلاح ایرادات بینی نموده و یک بینی زیبا و بدون نقص ایجاد می نماید. با انجام جراحی بینی با رویکرد زیبایی ، می توان فرم ظاهری بینی را اصلاح کرده و همچنین توازن و هماهنگی میان بینی و عناصر چهره را بهبود بخشیده و به این ترتیب زیبایی صورت را افزایش داد.

اهمیت انتخاب جراح بینی

در هنگام انتخاب بهترین جراح بینی ، همیشه باید به خاطر داشته باشید که تجربه جراح ، آموزش هایی که پشت سر گذاشته و مدرک علمی ایشان از اهمیت بیشتری نسبت به پارامتر قیمت برخوردار است. بنابراین متقاضیان جراحی بینی ، نباید صرفا به دنبال انتخاب پزشکی باشند که بینی آن ها را با کمترین هزینه جراحی کند. زیرا نتیجه جراحی بینی با تبحر و تجربه جراح ، ارتباط مستقیم دارد و این مهارت و توانمندی جراح است که ماحصل عمل را تعیین می کند. از این رو در صورتی که تصمیم به جراحی بینی گرفته اید ، از توجه وسواس گونه به هزینه عمل ، چشم پوشی کرده و پزشکی را انتخاب کنید که حصول نتایج موفقیت آمیز از عمل بینی را برای شما میسر نماید. البته باید متذکر شد که بالا بودن هزینه جراحی نمی تواند بیانگر بالا بودن تبحر جراح یا کیفیت نتیجه عمل باشد ؛ لذا تجربه جراح و کارنامه کاری وی ، پارامترهایی هستند که می توانند شما را در راستای انتخاب مناسب جراح بینی یاری دهند.

دکتر منصور حاجی بیگی ، بهترین جراح بینی در زاهدان هستند. عزیزانی که ساکن شهر زاهدان می باشند ، می توانند برای کسب نتایج رضایت بخش از جراحی بینی به مطب دکتر حاجی بیگی مراجعه نمایند.

مشاوره با جراح بینی

چنانچه درصدد انجام جراحی بینی هستید ، با جراح مورد نظرتان قرار ملاقات بگذارید و در خصوص این جراحی و مقاصدتان از آن صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در جلسه مشاوره ، حتما باید جراح را از آن چه که مورد انتظارتان است آگاه سازید. لازم به ذکر است که معیار ثابتی برای یک بینی ایده آل وجود ندارد ؛ چرا که مؤلفه های صورت هر کس ، منحصر به فرد می باشد. لذا یک بینی زیبا در هر شخص بر اساس ویژگی های صورت و هارمونی و تناسب میان بینی با سایر عناصر صورت او ، تعریف می شود. بنابراین جراح در جلسه مشاوره ، ساختار بینی و دیگر ویژگی های صورت فرد زیباجو را ارزیابی کرده و همچنین با در نظر داشتن سلامت کلی بیمار مشخص می نماید که آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی هست یا خیر؟ ناگفته نماند که جراح در جلسه مشاوره قبل از عمل درباره خطرات ، زمان بهبودی و هزینه جراحی نیز با بیمار صحبت خواهد کرد.

جراح بینی برای انجام عمل از چه روش هایی استفاده می کند.

جراح جهت به انجام رساندن برای جراحی بینی از دو تکنیک باز و بسته که در ادامه هر یک را معرفی کرده و توضیحاتی در رابطه با آن ها ارائه نموده ایم. لازم به ذکر است که انتخاب روش مناسب برای جراحی بینی از دیگر وظایف جراح بینی می باشد.

  • جراحی بینی با تکنیک باز

در این روش از جراحی بینی ، مازاد بر ایجاد برش های جراحی در داخل بینی ، یک برش ظریف نیز در پوست مابین سوراخ های بینی ( ناحیه کلوملا ) زده می شود. در این روش ، جراح به سهولت می توان به کمک ابزاری مخصوص ، پوست بینی را از روی ساختار زیرین آن جوا ساخته و به وضوح ساختمان بینی را ملاحظه نموده و ایرادات موجود در بینی را مرتفع نماید. جراحی بینی به روش باز ، به علت آن که دامنه دید جراح را افزایش داده و در نتیجه قدرت مانور وی را گسترش می دهد ؛ نسبت به روش بسته ارجحیت دارد. بنابراین اکثر جراحان ، جراحی بینی به روش باز را به رینوپلاستی با تکنیک بسته ترجیح می دهند و در جراحی های وسیع بینی ، از این روش استفاده می نمایند. تنها مسئله ای که در روش باز ، باید بدان اشاره داشت ؛ این است که محل برش ایجاد شده در ناحیه کلوملا ، به مرور زمان کمرنگ شده و تدریجا محو می گردد.

  • جراحی بینی با تکنیک بسته

در جراحی بینی به روش بسته ، صرفا تمامی برش های بینی در داخل بینی ایجاد شده و هیچ برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی شود. در روش بسته ، تنها راه دسترسی جراح به ساختمان غضروفی – اسخوانی بینی ؛ از طریق سوراخ های بینی می باشد. طبیعتا در روش بسته ، به دلیل عدم وجود هیچ گونه برشی در بخش خارجی بینی ؛ میدان دید جراح و متعاقبا قدرت مانور وی با محدودیت مواجه می شود. از این رو جراحی بینی به روش بسته ، عمدتا برای ایجاد اصلاحات مختصر و جزئی بر روی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با جای برش در جراحی بینی بسته ، باید اشاره داشت از آن جا که همه برش ها در داخل بینی هستند ؛ به هیچ عنوان اسکار ناشی از برش وجود نخواهد داشت.

دکتر منصور حاجی بیگی به عنوان بهترین جراح بینی در زاهدان ، به پشتوانه تجارب بسیاری که طی سال ها در زمینه جراحی بینی کسب نموده ، بعد از معاینه دقیق بیمار و شناسایی اصلاحات موردنیاز ، همچنین در نظر گرفتن خواسته ها فرد ، یکی از دو تکنیک مذکور را انتخاب نموده و عمل را به نحو احسن به انجام می رساند. شما می توانید با مراجعه به گالری تصاویر در سایت ، نمونه کارهای فوق العاده ایشان را ملاحظه فرمایید.